środa, 12 sierpnia 2009

Bad Trip.

Bad trip (ang. zła podróż) - określenie na przerażające lub trudne doświadczenia po zażyciu substancji psychoaktywnej, głównie psychodelików. Przejawia się jako halucynacje, urojenia oraz napady lękowe różnego stopnia. Według Timothy Leary'ego (znany orędownik prowadzenia badań nad narkotykami psychodelicznymi, autor ksiązki "Polityka ekstazy") zwykle dotyka użytkowników substancji odurzającej, którzy nie mają wiele doświadczeń z nią związanych oraz jest spowodowane przez nieodpowiednie "set & setting" lub przez ogólne napięcie emocjonalne. [za: Wikipedia]

A teraz przykład w obrazkach. Bohaterami są członkowie wspominanego przeze mnie niedawno duetu YACHT, przedstawiciele gatunku zwanego "krzywym popem". Mowa o ich klipie do utworu "Psychic City (Voodoo City)", który właśnie ujrzał światło dzienne. Obraz nawiązuje do dzieł surrealistów, fantastów i dziwaków współczesnego kina. Mnie od razu skojarzył się z Alejandro Jodorowskim. Kto widział jego "Świętą Górę", ten od razu zobaczy podobieństwa. Kto zaś nie widział żadnego filmu Jodorowskiego, ten nie wie czym jest "bad trip"... Krzywego oglądania!


2 komentarze:

  1. ooj, ja miałam jednak dosyć wątpliwą przyjemność oglądać jedynie "kreta" jodorowskiego, i to dopiero był bad trip ... (chyba jednak fanką nie zostałam, ani jodorowskiego, ani bad tripów ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. A dałabyś mu jeszcze jedną szansę, czy definitywnie mówisz nie? Polecam "Świętą krew", jest bardziej lightowa, choć też w niej więcej kwasu niż cukru. Ale fabuła przynajmniej jest, a to jak na Jodorowskiego już naprawdę dużo...

    OdpowiedzUsuń